Thursday, August 12, 2010

RIAU, PEKAN BARU INDONESIA

Salam kepada semua...

Aku nak menceritakan serba sedikit tentang lawatan dan jalan2 cari makan aku ke Riau, Pekan Baru, Indonesia.

Tanggal 6 Ogos 2010 - aku bertolak ke Kuala Lumpur, naik pesawat dari Lcct. Sebelum keberangkatan aku, sempat jugak aku meluangkan masa ke Ofis Dato Fety (rakan lama dan sebagai teman bisnes di masa sekarang - fotonya aku akan tunjuk kemudian). Memang seronok jumpa dengan Dato' Fety bila die sudi mengambil aku di Lcct, yerla kerja sibuk ke sana kemari, sampai kurang kesempatan untuk berjumpa selalu melainkan perbualan melalui telefon.

Tanggal 7 Ogos 2010 - acara kemuncak lawatan, ke Pasar (shopping macam kat pasar payang ler macamtu), Riau Expo, Nasi Padang, dan Lepak di bilik tengok tv lagi bagus.

Tanggal 8 Ogos 2010 - ke Ramayana - tempat shoping, nak beli telekung, sejadah, n macam2 lagi.

Tanggal 9 Ogos 2010 - Pulang ke Malaysia.

Di Riau ni sebernarnya tak banyak tempat2 menarik, nak shoping pun x best sgt, sebab Bandarnye kecil saja, penuh sesak seperti juga di Kuala Lumpur, cuma di sana kurang sgt trafic light, so asik dgr bunyi hon jer, tapi kat sana tak ler aku nmpk kemalangan.

Yang aku nampak, kat sane paling banyak jumpe kalau dalam shoping compleks, kedai handphone, harga sama jugak macam kat johor ni.

Rasenyer kalau di beri peluang nak kesana, aku macam malas, sebab takde ape yang nak di cari, orang kata harga barang di jakarta jauh lebih murah. Di Riau ni, harga lebih kurang macam di Johor, so lebih baik shoping di Johor, lebih banyak pilihan.


Aku di pejabat Dato' Fety di KLIA

Makan malam kami - nasi padang - harga murah jer

Ni ler pasar yang aku cakap macam pasar Payang tu

Tempat shopping telekung - Ramayana

Aku sempat menaiki 'vespa'

3 comments :

  1. Fety Ayu said...

    waaa....aku pn pn masuk dlm ini gambar..smpi gak akhirnye kt opiz aku....hehehe...

    p/s : Dah mcm PATI plak dlm vespa tue....hehehe....

  2. ard ali said...

    waduh-waduh pegi Indon....

  3. Unknown said...

    ye btul tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...