Friday, July 10, 2009

WALAUPUN AKU...- tentang hidup aku

Walaupun aku..... (baca ayat ini dulu bagi setiap ayat)

TENTANG FAMILY AKU

TIDAK la hensem sangat....TAPI.....aku... kawin jugak dan dapat isteri yang cantik

TIDAK la hebat sangat....TAPI.....aku... dapat jugak seorang cahaya mata

TIDAK la kaya sangat.....TAPI..... aku... tetap hidup bahagia

TENTANG KERJA AKU

TIDAK mempunyai kroni di jabatan kerajaan.....TAPI.....aku... dapat jugak bekerja di jabatan kerajaan

TIDAK pandai membodek dan buat hal sendiri.....TAPI.....aku... berjaya siapkan kerja aku dan aku tidak perlu menjadi lembu yang dicucuk hidung

TIDAK la bagus sangat kerja.....TAPI.....bos aku sayang aku, dia bagi jugak aku kerja banyak2, kerana bagi aku, kerja yang banyak merupakan penghargaan buat diri aku

TIDAK la pandai sangat berniaga.....TAPI.....aku... berjaya menghasilkan pendapatan sampingan setiap bulan

TIDAK ada 2 buah kereta dan pergi kerja naik moto.....TAPI.....aku... berjaya menjimatkan minyak dan duit penjimatan tersebut aku dapat simpan

LAIN-LAIN

TIDAK la rajin sangat kat rumah.....TAPI.....aku... sering berebut-rebut dengan isteriku untuk membuat kerja-kerja rumah

TIDAK la pandai sangat jaga anak.....TAPI.....sekurang2nya aku pandai jugak tukarkan pampers anak

TIDAK la mempunyai banyak harta.....TAPI..... aku... ada sebuah kereta buruk dan 2 biji motor buruk...tapi aku tetap happy

p/s : Sebenarnya apa yang penting dalam hidup aku, aku perlu bersyukur dengan apa yang ada, kadang2 hidup ni x semuanya aku kene happy, tak setiap masa aku kene ketawa, kadang2 kene jugak sedih dan menangis. Tapi sejak aku bergelar bapa kepada seorang anak ni, hidup aku bertambah bermakna dan bertambah berkat....oh!!! syukur yang amat...

3 comments :

  1. dila~noor said...

    nak menangis!!!

    i love you so much and blessed to have u as my husband!!!

  2. Azaharuddin Bin Aliminske said...

    betul tu ajis, hidup nie kita kena sentiasa bersyukur. baru lah kita tak akan lupa diri. huhu

  3. Skudai Apartment Homestay said...

    Betul tu ard!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...